Amennyiben a szülőnek gyermekével kapcsolatban kérdései, kétségei merülnek fel, és ez még az iskolába kerülés időpontját is érinti, úgy a hivatalos óvodai és a Szakszolgálatoknál zajló iskolaérettségi vizsgálat mellett kínáljuk a képességek, készségek felmérését Szakembereink együttműködő és egymást kiegészítő tevékenységének igénybe vételével.
Szakemberink felkészültek arra, hogy egyes részterületeken (pl. mozgásfeljettség, szociális érettség, nyelvi készségek aktuális állapota) alaposabb, kiterjedtebb vizsgálatokat végezzenek el a kétségek eloszlatása érdekében.
Időpont egyeztetés: 06-20-9778-671
5-6 éves korú gyermekénél az alábbiak közül legalább három jelenséggel találkozik tevékenységei, viselkedése, teljesítményei megfigyelésekor:
estelen és összerendezetlen
nehézségei vannak:
a kétkerekű biciklizéssel,
a hinta hajtásával
egyensúlyérzék
csak rövid időre tartható fenn és/vagy könnyen terelődő
a gyermekéről alkotott összképe, véleménye a környezete felnőtt tagjaitól ellentmondásos
valaki mindig emlegeti valamilyennek, minősítik a gyereket
(embert a legkevésbé)
ceruzafogása szabálytalan, görcsös esetleg túlságosan laza
apró tárgyakkal nehezen tevékenykedik
nehézséget okoz neki a 24-36 db-os puzzle kirakása
nehezen alkalmazkodik elvont struktúrákhoz (szabályokhoz nehezen tartja magát bármilyen típusú játék közben)
nem ismeri a napokat, vagy ha igen, csak mechanikusan sorolja őket
nehezen értelmez időbeli/ térbeli viszonyokra utaló kifejezéseket – holnap, „alól”, „mielőtt”, közé”
nem tudja az aktuális évszakot megnevezni
kapkodás
indokolatlan rohangálás
egyéb tevékenységeknél is kísérő mozgások (pl. akkor is matat valamin, mikor mesét hallgat)
helytelenül alkalmazza a nyelvtani szabályokat, furcsa vagy hiányos szókincs jellemzi
nem szereti a meséket, verseket hallgatni
a verseket nehezen tanulja meg
beszédhibás, akár logopédiai fejlesztés mellett is nehezen javulnak a hangjai
nem mindig érti amit mondanak neki
többször kell valamit elmondani neki
nem egyértelműen dőlt még el, hogy melyik kezét részesíti előnyben eszközhasználatkor (ceruza, evőeszköz, fésű, fogkefe, kiskalapács…), illetve ösztönös mozgásoknál (fejvakarás, integetés,…)
még nem alakult ki
biztonsággal (ránézésre nem „vágja rá”, hogy mennyi cukrot lát az asztalon (3)
mennyit mutat a dobókocka oldala (5)
nem tudja hány virág van a vázában (4)
legfeljebb mechanikusan számlál
esetleg még az ujjait is nyitogatja hozzá, hogy 1-10-ig elszámláljon
Időpont egyeztetés:
06-20-9778-671
Központ:
Szeged, Nyitra utca 4.
Csoportos tornák:
Szegeden az Agórában és a Petőfi-telepi Művelődési házban
57600118-10003963
3A Takarékszövetkezet
18476002-1-06