Képesség- és készségfelmérés

Amennyiben a szülőnek gyermekével kapcsolatban kérdései, kétségei merülnek fel, és ez még az iskolába kerülés időpontját is érinti, úgy a hivatalos óvodai és a Szakszolgálatoknál zajló iskolaérettségi vizsgálat mellett kínáljuk a képességek, készségek felmérését Szakembereink együttműködő és egymást kiegészítő tevékenységének igénybe vételével.

Szakemberink felkészültek arra, hogy egyes részterületeken (pl. mozgásfeljettség, szociális érettség, nyelvi készségek aktuális állapota) alaposabb, kiterjedtebb vizsgálatokat végezzenek el a kétségek eloszlatása érdekében.

Időpont egyeztetés: 06-20-9778-671

Keressen minket, ha ...

5-6 éves korú gyermekénél az alábbiak közül legalább három jelenséggel találkozik tevékenységei, viselkedése, teljesítményei megfigyelésekor:

Mozgása

estelen és összerendezetlen

nehézségei vannak:

a kétkerekű biciklizéssel,

a hinta hajtásával

egyensúlyérzék

Figyelme

csak rövid időre tartható fenn és/vagy könnyen terelődő

A róla alkotott összekép

a gyermekéről alkotott összképe, véleménye a környezete felnőtt tagjaitól ellentmondásos

valaki mindig emlegeti valamilyennek, minősítik a gyereket

 

Nem szívesen rajzol

(embert a legkevésbé)

ceruzafogása szabálytalan, görcsös esetleg túlságosan laza

apró tárgyakkal nehezen tevékenykedik

nehézséget okoz neki a 24-36 db-os puzzle kirakása

Nehezen tájékozódik térben és időben

 nehezen alkalmazkodik elvont struktúrákhoz (szabályokhoz nehezen tartja magát bármilyen típusú játék közben)

nem ismeri a napokat, vagy ha igen, csak mechanikusan sorolja őket

nehezen értelmez időbeli/ térbeli viszonyokra utaló kifejezéseket – holnap, „alól”, „mielőtt”, közé”

nem tudja az aktuális évszakot megnevezni

Izgés-mozgás, motoros nyugtalanság

 kapkodás

indokolatlan rohangálás

egyéb tevékenységeknél is kísérő mozgások (pl. akkor is matat valamin, mikor mesét hallgat)

 

Beszéd

 helytelenül alkalmazza a nyelvtani szabályokat, furcsa vagy hiányos szókincs jellemzi

nem szereti a meséket, verseket hallgatni

a verseket nehezen tanulja meg

beszédhibás, akár logopédiai fejlesztés mellett is nehezen javulnak a hangjai

nem mindig érti amit mondanak neki

többször kell valamit elmondani neki

Jobb vagy balkéz?

nem egyértelműen dőlt még el, hogy melyik kezét részesíti előnyben eszközhasználatkor (ceruza, evőeszköz, fésű, fogkefe, kiskalapács…), illetve ösztönös mozgásoknál (fejvakarás, integetés,…)

Számfogalma 5-ös körben

még nem alakult ki

biztonsággal (ránézésre nem „vágja rá”, hogy mennyi cukrot lát az asztalon (3)

mennyit mutat a dobókocka oldala (5)

nem tudja hány virág van a vázában (4)

legfeljebb mechanikusan számlál

esetleg még az ujjait is nyitogatja hozzá, hogy 1-10-ig elszámláljon

 

 

 

Időpont egyeztetés:

06-20-9778-671

Központ:

Szeged, Nyitra utca 4.

Csoportos tornák:

Szegeden az Agórában és a Petőfi-telepi Művelődési házban

57600118-10003963

3A Takarékszövetkezet

18476002-1-06

Okosító Torna A Gyermekekért Alapítvány - Minden jog fenntartva - 2017